6:19 STUDIO – MINIMĀLISMS SATIEK TETOVĒŠANAS MĀKSLU
Kaut arī tetovēšanas pirmsākumi meklējami vēl akmens laikmetā, mūsdienu sabiedrībā par to valda pretrunīgi uzskati. Ņemot vērā tetovējumu atšķirīgo pielietojumu dažādās kultūrās dažādos laika posmos, vieniem tie asociējas ar protestu vai pat cietumu, tikmēr citiem – tas ir mākslas un pašizpausmes veids. Ukraiņu māksliniece un tetovēšanas studijas 6:19 Studio dibinātāja Uļjana Ņeševa (Ульяна Нешева) noteikti pieder pie pēdējiem. Uļjana ir tetovēšanas meistars, viņa veltīja savu dzīvi mākslai, tāpēc vēlējās, lai viņas pirmās tetovēšanas salona interjers kļūtu par viņas stila un mākslinieciskā redzējuma atspoguļojumu. Tāpēc interjera izstrādi viņa uzticēja vietējai arhitektūras un interjera dizaina studijai ar vairāk kā 10 gadu pieredzi – Balbek Bureau. Komforts, inovācijas un funkcionalitāte ir katra Balbek Bureau īstenotā projekta pamatvērtības, arī 6:19 Studio nav izņēmums.
Salona 111m2 plašas telpas atrodas Kijevas vēsturiskā Podolas rajona dzīvojamās ēkas apakšstāvā. Dizaineru komandas uzdevums bijis izveidot radošām ambīcijām ideāli piemērotu telpu. Paturot šo uzdevumu prātā, viņi nolēma ierīkot tetovējumu ateljē, kas iemiesotu sevī mūsdienīgu māksliniecisku darbnīcu. “Mūsu salona stāsts ir arī par to, ka, neskatoties uz meistaru darba un mākslas stilu dažādību, tos vieno minimālisma izzināšanas kāre. Vienkāršība ir galvenais mērķis un augstākā sarežģītības forma,” komentē Uļjana.
Tieksmē pēc minimālisma projekta dizaineri Slava Balbjeks (Слава Балбек) un Nata Kuriļenko (Ната Куриленко) veidoja atvērta tipa telpu, bet pārdomāja un fokusējās uz katru interjera elementu, pārvēršot to par mākslas objektu. Vēlamais efekts tika panākts ar vairākiem paņēmieniem: pievienojot jaunus atvērums, paplašinot un paaugstinot esošos, kā arī izveidojot sienā apaļas formas dobumu, kas kontrastē ar telpas taisnu līniju arhitektūru. Salonā praktiski nav durvju, visas zāles saplūst kopā, bet pats interjers ir ieturēts baltos toņos ar izteiksmīgiem akcentiem melnā krāsā.
Labajā pusē no ieejas atrodas mīkstie dīvāni – uzgaidāmā zona, bet kreisajā pusē – unikāls, gandrīz 400kg smags, monolīta grafīta galds. Līdzīgi kā tetovējumam uz cilvēka ķermeņa šim galdam piemīt individuāls valdzinošs spēks, jo tā darinātā mala ir roku darbs. Galds ir visu zonu vienojošais elements un kalpo vienlaicīgi gan par reģistrācijas leti, gan mākslinieku darba galdu, uz kura top viņu dizaina idejas. Pēc formas tas atgādina vilni, kas no recepcijas ietek lounge zonā, bet tā matētā virsma kontrastē ar spīdīgu vintāžas galda lampu no pulēta hroma.
Tieši aiz recepcijas atrodas siena ar lielu apaļu caurumu, caur kuru var redzēt salona galveno zāli, kurā notiek tetovēšanas process. Tā ir liela un gaismas piepildīta telpa, kurā novietotas minimālistiskas melnas tetovēšanas gultas. Gaisa kondicionēšanas sistēma tika pārvietota no griestiem uz sienām. Identisku dislokāciju piedzīvoja arī gaismekļi, uguns un drošības sistēmas, lai veidotu netraucētus un gludus audekla griestus.
Būvniecības darbu procesā tika atklāts, ka visas starpsienas ir veidotas no ķieģeļiem un putām, un augšpuse ir aizklāta ar ģipškartona plāksnēm. Dizainerus uzrunāja ideja parādīt sienu daudz-slāņainību. Lēmums tika pieņemts spontāni, būvniecības laikā, kas rezultējās ķieģeļu sienu atsegumu fragmentu parādīšanās interjerā.
Viens no 6:19 Studio centrāliem elementiem ir skulptūra “Boy”, kuru radīja Ukrainas māksliniece Kristīne Ridzele (Christina Ridzel). Skulptūra simbolizē personības lomu sabiedrībā: tā izšķīst pūlī un lielpilsētas ritmā, aizmirstot par savu būtību. Savukārt, aizverot acis ar plaukstām, cilvēks nonāk savā pasaulē, kurā viņš paliek viens pats ar savu būtību. Šis artefakts tika novietots tieši pretī ieejai, tādā veidā tas pauž savu vēstījumu ikvienam, kas ienāk salonā.
Podola ir vieta, kur Uļjana dzīvo un iedvesmojas, tāpēc lēmums iekārtot savu pirmo salonu tieši šeit bija likumsakarīgs. Radītās tetovēšanas studijas dizains, kas atgādina mākslas galerijas “tīra audekla” formātu, pārvērš salonu par piemērotu vietu mākslai un radošumam to vienkāršībā un sarežģītībā vienlaicīgi.