Ambiente tendences 2020 3/3 artistical+diverse
Šī gada plaša patēriņa preču un dizaina izstādes Ambiente tendenču saraksta pēdējā, trešā tendence ir artistical+diverse, jeb mākslinieciskā dažādība. Pretstatā pirmajām divām tendencēm, tajā valda drosmīgas krāsu un faktūru kombinācijas, neregulāras formas un izteikti ornamenti. Tomēr neizpaliek kopīgas iezīmes – arī šīs tendences pamatā ir uzsvars uz roku darbu un dabīgiem materiāliem.
Artistical + diverse ir multidisciplinārs mākslas, roku darba un digitālo tehnoloģiju apvienojums, kurā centrālo lomu spēlē “kontrolētā nejaušība”. Nejaušības princips izpaužas priekšmetu formās, krāsojumā un virsmu faktūrās. Neparasti ražošanas paņēmieni, radošs dažādu jaunu materiālu pielietojums un netradicionāli motīvi piešķir šim stilam unikālu raksturu. Tajā valda brīvības izjūta un mākslinieciskums. Interesanta ir digitālo un analogo tehnoloģiju kombinācija, kas paver pavisam jaunas iespējas. Piemēram, 3D printēšanas tehnoloģijā tapuši porcelāna trauki.
Trešās tendences krāsu palete ir izteikti spilgta ar uzsvaru uz neparastām kombinācijām. Atsvaidzinoša spilgti oranžo, aveņu sarkano un debesszilo toņu kombinācija kopā ar klusinātiem pienbaltās, un smilšu krāsas toņiem atdzīvina telpas un piešķir tām bezrūpīgu noskaņu.
Paši izstādes organizatori šo tendenci raksturo ar vārdiem “postmodernisma, pasaules dizaina un tehno mikss”. Artistical + diverse stila ietvaros parādās elementi no dažādu pasaules tautu tradicionālās amatniecības – pinumi, mezglojumi un raupji māla izstrādājumi. Neona krāsas akcenti, tradicionālie ornamenti un vizuālas atsauces uz popkultūru stilam piešķir galvu reibinošu dažādību.
Dizaina industrija ir nonākusi pie secinājuma, ka jēdzīgākā atbilde uz šī brīža ekoloģisko krīzi ir apļveida ekonomika. Tādā gadījumā produkta ceļš nevis noslēdzas izgāztuvē, bet turpinās vairākkārtējā apritē. Tāpat, aizvien nozīmīgāka loma patēriņa preču industrijā ir mākslai un unikalitātei. Šie principi caurvij visas trīs Ambiente 2020 prezentētās tendences un ļauj cerēt, ka tuvākajā nākotnē patērētājiem aizvien aktuālāk būs ieguldīt kvalitatīvos dizaina objektos un risinājumos, palēninot straujo “nopērc-palieto-izmet” skrējienu.