Bob the Robot- maizes rūpnīcas jaunā dzīve
Mūsdienu biroja telpas ļoti atšķiras no tām, kādas tās pieradis redzēt vairums no darbiniekiem kaut vai desmit gadus atpakaļ. Klasiskie ofisi, kuru projektēšanā netiek atvēlēti funkcionāli risinājumi radošuma un komforta veicināšanai, vairs netiek uzskatīti par normu. Plaši, interaktīvi, ar pārsteidzošiem dizaina risinājumiem, ekoloģisku materiālu un stikla pārpilnību – šī ir vien neliela daļa raksturīpašībām, kam jābūt klātesošām mūsdienīgam ofisam.
Viena no vadošajām Somijas reklāmas aģentūrām Bob the Robot, kas 2018.gada rudenī pārcēlās uz jaunām bijušā maizes rūpnīcā ierīkotām telpām, var palielīties tieši ar šādu biroja vides organizāciju. Tāpat kā daudzas citas radošās aģentūras, arī Bob the Robot vēlējās ko neparastu, kas būtu ārpus klasiskās biroja telpu koncepcijas. Tā radās “privātā kluba” ideja – telpa, kurā gan darbinieki, gan klienti varētu sajust savas īpašas “kluba” biedru privilēģijas un piederību.
Pamestu industriālu telpu reorganizāciju veica Studio Joanna Laajisto. 1500 m² liela platība ar vairāk nekā 6 metrus augstiem griestiem tika sadalīta publiskās un privātās zonās, lai veicinātu mijiedarbību dažādos līmeņos. Vestibils, kafejnīca un sanāksmju telpas atrodas publiskajā zonā, kas veicina brīvu saziņu darbinieku un klientu starpā. Tikai darbiniekiem paredzētā privātā zona atrodas telpas aizmugurē, kā arī centrāli izvietotā loft zonā. Pēc projekta galvenās dizaineres Joanna Laajisto teiktā, mūsdienu biroja darbiniekiem, īpaši radošo profesiju pārstāvjiem, patīk mainīt savu darba vietu un atmosfēru vairākas reizes dienā, un to ir svarīgi ņemt vērā, veidojot interjera dizainu.
“Privātā kluba” koncepcija kļuva par galveno interjera iedvesmas avotu. Lai izvairītos no tipiskas korporatīvās vides, dizaineri aizņēmās materiālus un elementus no viesmīlības nozares, piemēram, lielas lustras un rievotus stikla paneļus, tādējādi radot brīvāku un nepiespiestāku atmosfēru. Interjerā ir izsekojamas arī “hi-lo” dizaina idejas, kad augstas kvalitātes detaļas iet roku rokā ar zemāka līmeņa materiāliem. Visā telpā ir saskatāma dabiskā, ar melnu eļļu apstrādātā MDF un zemākas kvalitātes Karāras marmora saspēle. Pēc dizaineres domām, “hi-lo” koncepcija nozīmē spēju radoši risināt uzdevumus pat ar ierobežotu budžetu. Tajā pašā laikā šāda pieeja ļauj nodrošināt projekta kvalitāti un ilgtspējību.
Par spīti attālināta darba iespējām un popularitātei, biroja telpas joprojām ir pieprasītas, tomēr tām ir jāpielāgojas mainīgajām darbinieku vajadzībām, jo tagad cilvēki nāk uz ofisu pēc iedvesmas, jaunām idejām, pat privātuma, ka arī noskaņošanās efektīvam un produktīvam darbam.
