Pārlaicīgs dizains jaunā latviešu zīmolā DeTales
Ievērojot aprites ekonomikas principu, dizainere Ieva Kalēja radījusi jaunu latviešu dizaina zīmolu DeTales, kas ražo interjera aksesuārus ar pārlaicīgu dizainu. Kāpēc pārlaicīgu? Tādēl, ka jauno produktu izstrādē tiek izmantoti materiālu pārpalikumi, kas rodas vannu ražošanas procesā, tādējādi samazinot rūpniecisko atkritumu daudzumu un radot jaunu vērtību atbilstoši aprites ekonomikas principiem.
“Pasaulei nevajag vairāk jaunu lietu, kuras kļūst nederīgas vai nolietojas jau pāris gadu laikā, tāpēc savās kolekcijās “DeTales” plāno eksperimentēt ar kvalitatīviem un ilgtspējīgiem materiāliem,” skaidro zīmola koncepta autore un dizainere Ieva Kalēja, kura jau iepriekš, pateicoties unikālām idejām, ar atpazīstamo lampu zīmolu “Mammalampa” guvusi gan vietēja, gan starptautiska mēroga atzinību.
Zīmola nosaukums “DeTales” radies, savienojot divus angļu valodas vārdus — Design (dizains) un Tales (stāsti). Šajos dizaina stāstos nav vietas nejaušībām, un katrai detaļai ir nozīme. Dievs ir sīkumos — tā varētu tulkot zīmola devīzi. “Ja ir runa par dizaina priekšmetu radīšanu un ražošanu, sīkumu nav un nevar būt. Viss ir svarīgs,” uzskata dizainere Ieva Kalēja.
“Mēs sekojam idejai par aprites ekonomiku,” stāsta Annija Mežgaile, zīmola attīstības vadītāja. “Tas nozīmē, ka ražojam produktus ilgstošai lietošanai no materiālu otrreizējas pārstrādes, tādējādi minimizējot atkritumus un dodot otru iespēju izejmateriālam atdzimt citā, jaunā veidolā.”
Ilgtspējības principu dizainā apliecina pirmā produktu sērija, kas veidota no uzņēmuma “PAA Vannas” izstrādātās un vannu ražošanā izmantotās mākslīgās akmens masas “Silkstone”. DeTales interjera dizaina aksesuāru ražošanā tiek izmantoti materiāla pārpalikumi, kuri rodas vannu ražošanas procesā.
Zīmola pirmā kolekcija ar nosaukumu “Snow Tale”, jeb „Ziemas pasaka” tirdzniecībā nonākusi tieši pirms Ziemassvētkiem, gandrīz kopā ar pirmo sniegu. Dizaina svečturi, ikebana vāzes, ēterisko eļļu difuzori un trauki, kas veidoti no akmens masas –“Šī kolekcija vizuāli atgādina augstas, sniegotas kalnu virsotnes. Tā nes arī filozofisku vēstījumu – par mūžīgām vērtībām, attiecībām ar dabu mūsdienās un nebeidzamiem stāstiem.”, tā par savu jaunradi stāsta projekta autores.
Uzņēmuma attīstības modelis paredz Latvijas mērogā novatorisku pieeju dizainam un ražošanas procesam — ciešu sadarbību ar citiem dizianeriem un dažādām nozarēm. “Veiksmīga produktu dizaina īstenošanā nepieciešama cieša sazobe starp dizaina estētiskajām un funkcionālajām kvalitātēm. Mums Latvijā ir daudz talantīgu cilvēku un mēs ticam, ka kopā, katrs ar savu citādu redzējumu un pieredzi, spēsim radīt vēl daudz unikālus un ilgtspējīga dizaina piemērus.”, pārliecināta Annija Mežgaile. “Mēs vēlamies pierādīt, ka Latvijā ir iespējams radīt kvalitatīvus dizaina produktus ar augstu pievienoto vērtību un lauzt stereotipu, ka importa preces ir labākas!”, pārliecināta ir zīmola koncepta autore Ieva Kalēja.
Foto: Zane Priede