Būsim godīgi – perfekti, minimālistiski interjeri ir iedvesmojoši, taču realitāte reti ir tāda, kādu redzam žurnālu lapās un pinterestā. Reālā interjerā parasti sadzīvo ēdiena iepakojumi virtuvē, krāsainas bērnu mantiņas pa grīdu un jā, arī drēbju kaudzītes uz krēsla, vai dīvāna. Lai saglabātu perfektu, kārtīgu interjeru, var nākties pamatīgi nopūlēties, bet vai tas ir tā vērts? Varbūt labāk ļaut, lai mēbeles un interjers kalpo mums, nevis otrādi.
Šogad dizaina un patēriņa preču izstādē Ambiente 2020 tika plaši prezentēts jauno dizaineru veikums. Interior uzmanību piesaistīja Marie Redke – vācu produktu dizainere, kura ir radījusi krēslu kolekciju “Familie Hemper”. Kolekcija ir tapusi, iedvesmojoties no mājas dzīves haosa, akcentējot ikdienišķās vērtības. Dizaineres sākotnējā ideja ir veidojusies no klasiskā krēsla ar drēbju kaudzīti, kas, lai arī paliek ārpus sociālo tīklu foto, ir neatņemama sastāvdaļa teju katrā mājā. Šim krēslam ir savs uzdevums – uz tā tiek sakrautas jau nēsātas drēbes, kas tomēr vēl ir pārāk tīras, lai tiktu mazgātas, taču vairs nav liekamas skapī. Dizainere gudri interpretējusi cilvēcīgo paradumu, radot humoristisku krēslu sēriju, kur katrs no tiem kalpo drēbju glabāšanai vai noslēpšanai. Kolekcijā iekļautas četras cauruļveida tērauda konstrukcijā veidotas sēžammēbeles – taburete, pufs, sols un augstais krēsls.
Šīs mēbeles var gan palīdzēt drēbju haosu padarīt vizuāli pievilcīgāku, gan kļūt par pašvērtīgu dekoru telpā. Piemēram, “Hans” taburete piedāvā uzglabāšanas vietu ar ātru piekļuvi – zem sēdekļa ir nodalījums, kas pārklāts ar gumijas auklām. Tajā var viegli ievietot dažādus apģērba gabalus. Pufs “Bruno” diskrēti liek pazust zeķēm, vai citiem nelieliem apģērba gabaliem zem pufa polsterējuma spraugām esošajā auduma kabatā. Savukārt “Bank Sepp” krēsla apakšdaļu veido četras gumijas joslas, kas kalpo kā pakaramais šallēm, cepurei vai rokassomai. Ceturtais objekts, augstais krēsls “Regina”, ir paredzēts jau lielāku apģērbu pakarināšanai – biksēm, krekliem un jakām.
Tiem, kas noguruši no perfekcionisma un minimālistiskā interjera prasībām pēc konstantas kārtības, tiem, kam tuva “mākslinieciskā nekārtība” un pašiem mazākajiem Marie Redke radītās mēbeles ļauj būt pašiem. Pat, ja tas nozīmē, pārstāt censties iekļauties vispārpieņemtajās kārtības normās, tā vietā ļaujoties zināmam haosam!