Septembrī Baltijā lielākajā interjera dizaina kvartālā Decco Centrs tika atvērti divi jauni saloni. Tādējādi tiek turpināta sākotnējā koncepcija – zem viena jumta apvienot nozares galvenos plaša profila profesionālos uzņēmumus, kuri piedāvā, sākot no grīdas klājumiem, apdares materiāliem un durvīm un beidzot ar mēbelēm, santehniku, gaismas ķermeņiem un tekstilu. Sarunā ar Decco Centrs idejas autoru un attīstītāju Valdi Kirikovu mēs uzzinājām, kāda situācija ir dizaina tirgū Latvijā un kā sekmīgi strādāt sarežģītos konkurences apstākļos.
Kā radās ideja izveidot dizaina centru Decco? Vai tās pamatā ir līdzīgs piemērs no ārvalstīm?
Ideja par Decco Centrs kvartālu radās 2015. gadā. Tobrīd man jau bija liela pieredze, strādājot dizaina jomā. Veicot vietējā tirgus izpēti, kļuva skaidrs, ka Baltijā nav tādu objektu, kur zem viena jumta būtu izvietoti daudzi kvalitatīvi zīmoli. Turklāt veikali jāizvēlas tādi, kuri apmierina gan profesionāļu – arhitektu un dizaineru – prasības, gan individuālos pircējus. Nebija viegli ievērot visu projekta dalībnieku vajadzības, apvienojot tos vienā funkcionāli un estētiski pievilcīgā vidē. Bija jānodrošina pietiekami plašas telpas saloniem, telpas birojiem, kā arī noliktavām ar ērtu piebraukšanu, jāparedz transporta brīva kustība un liela autostāvvieta. Visbeidzot – jānodrošina, lai pircēji varētu īstenot savas idejas un iegādāties visu nepieciešamo gan mājai, gan birojam vienuviet – taupot spēkus un laiku.
Vai projekts Decco Centrs ir Latvijas vai ārvalstu investīcija?
Decco Centrs ir Latvijas projekts, kurš īstenots, piesaistot Swedbank Latvija un Igaunijas investoru līdzekļus.
Pēc kāda principa tika izraudzīti zīmoli, kas kļuva par daļu no centra?
Kvartālā Decco Centrs mēs jau no sākuma gribējām redzēt firmas, kuras profesionāli piedāvā savus produktus un pakalpojumus. Tās, kuras savā starpā tieši nekonkurē, bet, gluži otrādi, cita citu papildina, tādējādi veidojot plašu piedāvājumu. Interesanti, ka daudzi Decco Centrs zīmoli sākumā bija vairāk pazīstami tieši nozares profesionāļiem, bet, būdami pārstāvēti kvartālā, tie kļuva pazīstami, ieguva vārdu un tika atzīti tieši pircēju vidē. Protams, pie mums ir arī tādi pircējiem labi zināmi zīmoli, kā Nakts Mēbeles, Siena, Home4you, Wenden, Arens.
Kā jūs vērtējat savu mērķauditoriju?
Mēs sevi pozicionējam kā interjera dizaina kvartālu tiem, kuri novērtē kvalitāti, komfortu un funkcionalitāti. Mūsu pircēji ir cilvēki ar vidējiem un augstiem ienākumiem. Taču tas nenozīmē, ka pie mums ir tikai luksusa zīmoli. Mēs cenšamies ievērot samēru un strādāt dažādos cenu segmentos.
Cik ļoti, jūsuprāt, Rīgā tirgus ir pārsātināts ar interjera dizaina saloniem un veikaliem? Vai jums ir grūti konkurēt ar citiem nozares uzņēmumiem?
Latvijas dizaina tirgū piedāvājums ir plašs un daudzveidīgs. Pēdējo pāris gadu laikā Rīgā ir atvērti jauni skandināvu un lietuviešu veikali. Daži uzņēmumi no tirgus ir aizgājuši. Tirgus nav liels, pircēju paradumi un vajadzības pastāvīgi mainās līdz ar ienākumu līmeņa izmaiņām. Pateicoties veikalu un salonu daudzveidībai, mēs cenšamies adekvāti apmierināt lielāko daļu pircēju prasību gan attiecībā uz produktu tipu, gan attiecībā uz cenu. Tieši tā ir kvartāla priekšrocība, kas to atšķir no konkurentu vairākuma. Mēs lepojamies arī ar to, ka pie mums ir godam pārstāvēti tieši Latvijas zīmoli. Piemēram, Lett – uzņēmums, kas vairāk nekā 20 gadu ražo mīkstās mēbeles eksportam, pēc pasūtījuma veido interjera priekšmetus privātmājām un komercuzņēmumiem, piemēram, mēbeles kruīza laineriem. To pašu var teikt par salonu Nakts Mēbeles, kurš ir atzīts guļamistabas mēbeļu segmentā, kā arī par Wenden – koka mēbeļu zīmolu. Šeit ierindojas arī Watt – salons, kurš piedāvā Baltijas vadošo gaismas ķermeņu ražotāju kolekcijas.
Vai ir attaisnojušās ar šo biznesa projektu saistītās cerības? Cik lielā mērā ir transformējusies sākotnējā ideja?
Sākotnējais mērķis bija izveidot Baltijas mērogā unikālu projektu – dažādu interjera dizaina salonu un veikalu koncentrēšanu vienuviet. Mums izdevās to īstenot.
Tagad mēs sākam īstenot jaunu ideju. Šai nolūkā mēs pārbūvējam kvartāla telpas, lai radītu kompaktākas vietas nelieliem saloniem. Vēlamies arī atvēlēt vietu dizaineriem, kuri konsultēs pircējus. Turklāt tieši pircēji pieprasa kvartālā šādu pakalpojumu.
Kādi vēl ir jūsu turpmākie plāni?
Koncepta Decco Centrs turpmāka attīstīšana, piesaistot sadarbībai pēc iespējas vairāk dalībnieku. Starp citu, šomēnes kvartāla “ģimenei” pievienojās divi saloni – somu Isku un beļģu Orac Decor. Arī turpmāk plānojam rīkot visu iecienītos Dizaina un Garšas festivālus, kuru laikā var iepirkties, labi atpūsties un gardi paēst. Šo izklaides veidu esam iecerējuši papildināt ar izglītojošiem pasākumiem, kas paredzēti tieši profesionāļiem – dizaineriem un arhitektiem.