Katru gadu pasaules iedzīvotāji iztukšo un izmet vairāk kā biljonu plastmasas ķermeņa mazgājamā līdzekļa pudeļu. Nonākot dabā, tās beidz savu ceļu izgāztuvēs un atkritumu plankumos, vai vēl trakāk – turpina to, ielaužoties mūsu barības ķēdē. Viena no vienkāršākajām alternatīvām šķidrajiem mazgāšanās līdzekļiem ir ziepju gabaliņš. Tomēr zinātnieki un dizaineri nāk klajā arī ar jaunām alternatīvām, kas ļauj turpināt lietot šķidros mazgājamos līdzekļus, vienlaikus samazinot iepakojuma ietekmi uz dabu.
Zviedrijas dizaina studija Form Us With Love ir izveidojusi jaunu kosmētikas zīmolu Forgo, kura misija ir radīt dabai draudzīgus higiēnas produktu risinājumus. Uzņēmums izvairās no plastmasas iepakojuma un mēģina samazināt savu oglekļa pēdu. Stokholmas dizaina nedēļas ietvaros tika prezentēts pirmais Forgo produkts – koncentrēts pulveris, kas, sajaucoties ar ūdeni, veido ziepes. Zīmola radītās pulverveida ziepes ir sākums ceļā uz alternatīvu, videi draudzīgu produktu sēriju. Uzņēmums plāno izstrādāt arī citus ķermeņa kopšanas līdzekļus ar iespēju tos regulāri “abonēt”. Forgo zīmola vīzija ir radīt reālas pārmaiņas higiēnas produktu ražošanā, samazinot iepakojumam izlietotās plastmasas daudzumu un dabai kaitīgo gāzu emisijas, kuras pieaug, pārvadājot smagākas kravas.
Ziepju pulveris ir iesaiņots papīra paciņās, kuras lietotājam tiek nogādātas elegantās, melnās kartona aploksnēs. Viena pulvera paciņa satur 12 gramus ziepju pulvera, no kura tiek iegūts 250 mililitru daudzums gala produkta. Tāpat zīmols piedāvā iegādāties minimālistisku, daudzkārt lietojamu stikla pudeli. Produkta sajaukšanas process prasa mazāk kā vienu minūti –lietotājam jāieber pulveris stikla pudelē, jāielej tajā remdens ūdens un kārtīgi jāsakrata. Pudelē maisījums ir šķidrs, taču speciāls pudeles uzgalis pārvērš to putās. Forgo roku mazgāšanas ziepēm ir trīs aromāti – neitrāls, citrusaugļu un koka. Koka īpašā smarža tiek iegūta no koksnes atgriezumiem kokmateriālu novietnēs Kanādā un neizmantotās celulozes un mizām organisko sulu ražotnēs Karību jūras reģionā.
Plastmasas pudeles kļuva populāras pēc Otrā pasaules kara, tāpat kā šķidrās ziepes un dažādi mazgāšanas līdzekļi. Higiēnas produktu ražošanas procesā parasti vairākas pulverveida sastāvdaļas tiek sajauktas ar šķidrajiem komponentiem un rezultātā tapušais produkts pārdots patērētājam plastmasas iepakojumā. Zviedrijas uzņēmums Forgo ir attīstījis ideju par dabai draudzīgāku alternatīvu, daļu procesa uzticot veikt patērētājam pašam. Higiēnas produktu patērēšanas pieredzē tas būtu solis atpakaļ, taču vides piesārņojuma samazināšanas kontekstā liels solis uz priekšu. Šāda, šķietami vienkārša nianse būtu liels ieguvums, ja vien no izņēmuma kļūtu par ierastu praksi.