
Vide, kurā bērni aug, attīstās un apgūst jaunas zināšanas spēlē nozīmīgu lomu personības attīstībā. Nosiltinot skolas vai bērnu dārza sienas, izdekorējot tās ar krāsu un kosmētiski uzfrišinot iekštelpas varbūt rodas iespaids, ka darbs ir paveikts – galu galā, bērniem ir silti, sienas nelobās un ar to laikam pietiek. Tomēr tā nebūt nav. Telpai, kurā bērns pavada lielāko savas ikdienas daļu ir jārosina radoša domāšana un vienaudžu savstarpējā komunikācija mūsdienīgā veidā.
Maskavas Valsts 57. vidusskola ir viena no spēcīgākajām privātskolām valstī, labi pazīstama ar savu specializēto un stingro mācību programmu un audzēkņu akadēmiskajiem sasniegumiem.
Skolai, kura savu darbību uzsākusi 1877. gadā, bija nepieciešami vides uzlabojumi, kas palīdzētu iekustināt skolēnu izaugsmi un radošo potenciālu. Lai kardināli izmainītu novecojušo telpu dizainu, jaunā skolas interjera izveides projektam tika pieaicināta Maskavā strādājošā interjera dizainere Mia Karlova. Rezultātā tapa izglītības iestādes interjers ar spēcīgu sociālo ietekmi – tas pamudināja arī citas apkārtnes skolas pārdomāt un mainīt mācību vides iekārtojumu.
Projekta mērķis bija ne tikai mainīt telpas dizainu un funkcionalitāti, bet arī radīt vidi pašizpausmei un personības attīstībai. Interjera dizainere Mia Karlova radīja gaišu, modernu un ļoti funkcionālu telpu skolēniem, izmantojot magnētisko krāsu, grafiskas detaļas un skaidri saprotamu navigāciju. Svarīgs aspekts bija radīt brīvi lietojamu vidi, ļaujot jauniešiem skolas kopienā pieņemt jaunus uzvedības paradumus.
Privātskolas līdzšinējais interjera dizains radīja nemainīgu, stagnējošu noskaņu. Veidojot jauno interjera koncepciju, skolas plānojums palika nemainīgs, taču tika papildināts ar jaunām funkcionālām zonām. Ideja bija padarīt relatīvi ierobežotu telpu piemērotu dažādiem mērķiem. Mācību vidē tika izveidota publiska sarunu zona, ar rakstīšanai un zīmēšanai paredzētu marķiera sienu, aprīkota ar pufiem, radot iespēju rīkot nelielas neformālas lekcijas vai projektu prezentācijas. Diezgan liela platība ar norobežotām telpām ir paredzēta individuāliem un grupu darbiem, apvienojot gan privātumu, gan pārredzamību, kas ir būtiski mācību telpām. Tāpat visas telpas ir atdzīvinātas ar viedām, interaktīvām virsmām un spilgtām krasām. Visas sienas ir pārklātas ar tāfeles krāsu, ļaujot tās interaktīvi izmantot mācību procesā. Skaidra un spilgta krāsu shēma padara mācību telpu gan modernu, gan ērtu nodarbību procesam.
Interjera pārveide atjaunoja skolas mācību vidi, kas iepriekš, pakļaujoties padomju arhitektūras kanoniem, bija izteikti stagnatīva. Privāto institūciju projektam piešķirtais finansējums bija visai ierobežots. Modulāras mēbeles un interjera priekšmetus izgatavoja vietējie jaunuzņēmumi, gūstot iespēju eksperimentēt jaunā tirgus segmentā. Katrs dizaina lēmums bija vērsts uz to, lai telpu padarītu mūsdienīgu, auglīgu attīstībai un ērtu ilgstošām lietošanas stundām.
Maskavas piemērs atklāj, ka nav nepieciešams pārplānot telpas, vai būvēt tās pilnīgi no jauna, lai novecojušu vidi pielāgotu mūsdienu izglītības un dzīvesveida prasībām. Gudri izmantojot esošo budžetu un atjautīgi risinot ar novecojušu telpu lietojamību saistītas problēmas, ir iespējams panākt izcilus rezultātus arī ierobežota finansējuma ietvaros.

