Vārdu salikums “iepirkšanās kultūra” vairs neskan tik pretrunīgi kā līdz šim. Veikali pārtop par izstāžu zālēm, atpūtas un kultūras telpām. Tendence tirdzniecības telpām piešķirt papildus pievienoto vērtību ir tikai likumsakarīga laikā, kad daudzas no mūsu ikdienas aktivitātēm pārceļas uz virtuālo vidi. Zīmolu īpašnieki un dizaineri dažādiem līdzekļiem cenšas aicināt pircēju pacelt acis no datora ekrāna un doties ārā, izzināt reālo pasauli.
Indijas dizaina studija Renesa interjera un aksesuāru veikala Rustickona salona interjerā ir vilkuši paralēles ar izstāžu zāli, tuvinot iepirkšanās pieredzi kultūras baudīšanai. Strādājot ar dizaina salona pirmo telpu The TerraMater Amritsaras štatā, Indijā, projekta autoru mērķis bija vienkāršs – radīt vidi, kura būtu apmeklētajam patīkama un vienlaikus piesaistītu uzmanību. Atkāpjoties no tradicionālās pieejas tirdzniecības telpu dizainam, Renesa dizaineri centās to pozicionēt kā mākslas galeriju, apmeklētāju aplūkošanai “eksponējot” preces. Svarīgs aspekts projekta tapšanā bija klienta un preces mijiedarbība, ko nodrošina rūpīgi izplānota navigācija un interjera elementi.
Interjerā un zīmola produktu dizainā ir ievīts lokālās identitātes kods, kas atspoguļojas materiālu, krāsu un faktūru izvēlē. Telpā saplūst neapstrādātas betona tekstūras un galvenā vizuālā akcenta – terakotas ķieģeļa – materialitāte, akcentējot dabisko krāsu un faktūru variācijas. Ažūrais ķieģeļu apjoms veido arkveida nišas, ļaujot telpā ienākt dienasgaismai. Ar vienkāršu līkņu un diagonāļu palīdzību ir panākts gudrs telpas navigācijas plānojums, diagonāļu savstarpējo krustojumu vietās novietojot plauktus preču eksponēšanai. Šādā veidā ar telpisku paņēmienu palīdzību zīmola produkti tiek eksponēti kā telpas centrālais objekts un automātiski nonāk apmeklētāja redzeslokā.
Garlaicīgas iepirkšanās telpas lai paliek pagātnē, to stafeti pārņem virtuālie veikali, kuri pilda skaidru funkciju – pārdot preci. Savukārt, lai aicinātu apmeklētāju apciemot veikala ekspozīciju telpu, jeb šovrūmu, nepieciešama pievienotā vērtība, kuras radīšanā mūsdienu informāciajs piesātinātajā laikā interjera dizaina autoriem jāpieliek arvien lielākas pūles. Kā ieinteresēt apmeklētāju, kurš ir apceļojis pasauli un redzējis teju visu? Tas ir nākotnes tirdzniecības telpu interjera galvenais jautājums.