Iepirkšanās internetā nu jau ir tik pat pierasts process kā aiziet uz piemājas veikalu pēc maizes. Pamazām arī to aizstāj pāris klikšķi veikala aplikācijā vai mājas lapā. Tomēr pasūtītās preces maģiskā veidā neuzrodas pie mūsu durvīm un bieži it kā ērto tiešsaistes iepirkšanās procesu aizēno garas rindas pasta nodaļā, nepilnīgi ievadīti piegādes dati vai nepatīkamais atklājums, ka pasūtītais apģērba gabals neder. Lietotāja pieredze šajā procesa vidus posmā ir ne mazāk svarīga, kā ērta un patīkama tiešsaistes veikala mājas lapa un norēķinu sistēma. Par šo aspektu ir padomājis un tam atradis izcilu pieeju Somijas pasta operators Posti.
Spilgtā Helsinku pasta pašapkalpošanās punkta “Posti Box” autori ir Helsinkos bāzētā dizaina studija Fyra sadarbībā ar zīmolu stratēģiem Motley. Tehnoloģijas ir kardināli mainījušas patērētāju paradumus. To ņemot vērā, dizaina studijas galvenais uzdevums bija atdzīvināt pašapkalpošanās pasta stacijas telpu un radīt tai pievienoto vērtību. Jaunajā pasta telpā paku skapīši ir tikai maza daļa no kopējā mehānisma – tajā ir iespējams uzreiz atvērt sūtījumu un iepakojumu nodot pārstrādei vai otrreizējai lietošanai, piemērīt pasūtīto apģērbu, atgriezt pasūtījumus un nosūtīt paciņas, pirms tam tās iesaiņojot. Pasta stacijas interjers ir piepildīts ar krāsām, lietojot krāsu kodus telpas sadalīšanai funkcionālajās zonās. Telpā izveidota arī atpūtas zona ar krēsliem, kur klientiem atpūsties un socializēties.
Interjera autori ir padomājuši par tā lietotāju līdz vismazākajam sīkumam – iepakošanas zonā ir nodrošinātas šķēres, līmlente, pildspalvas un aploksnes, kā arī otrreizējai lietošanai paredzētas kartona kastes. Ģērbtuvju zona ir atdalīta ar oranžiem samta aizkariem. Uzreiz pēc pasūtījuma saņemšanas to var pielaikot, lai vajadzības gadījumā netērētu laiku un atgrieztu atpakaļ, izmantojot blakus esošo digitālo kiosku. Paku skapīši atrodas telpas aizmugurē, savukārt pagrabā iekārtota konferenču zāle pasta uzņēmuma vajadzībām.
Jaunais pašapkalpošanās pasta koncepts ir mūsdienīga atbilde patērētāju paradumu maiņai un izcils piemērs tam, ka uzlabojot vienu lietotāja pieredzes posmu, kas klibo, var būtiski ietekmēt visu sistēmu. Savukārt atpūtas zona, kas veicina socializēšanos ir gudrs uzņēmuma ieguldījums sabiedrības veselībā. Lietotājam draudzīgāka telpa un pakalpojums nozīmē mazāk dusmīgu seju pasta nodaļā un kas zina, varbūt arī sabiedrībā kopumā.









