Iepirkšanās tiešsaistē ir ērta. Reiz pamēģinājuši attālinātās izvēles priekšrocības, diez vai mēs kādreiz no tām vēlēsimies atteikties. Un tomēr, cilvēki ir sociālas būtnes, un dažreiz mums pietrūkst paša iepirkšanās procesa, kur gūstam iespaidus, informāciju, taustāmu pieredzi un izjūtam sevi kā sabiedrības daļu. Situācija ar pandēmiju to ir skaidri parādījusi. Turklāt elektroniskajam iepirkšanās procesam ir savi trūkumi. Galvenais no tiem ir fiziskas pieredzes trūkums – pieskarties, saost vai pārbaudīt preces. It īpaši, ja runa ir, piemēram, par kosmētiku. Tāpēc tradicionālā iepirkšanās, lai arī tiek uzskatīta par “mirstošu žanru”, joprojām spēj pārsteigt, iepriecināt un piesaistīt pircēja interesi. Veiksmīgais tiešsaistes mazumtirgotājs Harmay šī iemesla dēļ ir atvēris jaunus bezsaistes veikalus.
Honkonga ir viens no pasaules lielākajiem tirdzniecības un rūpniecības centriem Āzijā un pasaulē. Tās iedzīvotājus diez vai var pārsteigt, atverot jaunu veikalu. Bet tieši šeit ir parādījies vēl viens Harmay mazumtirdzniecības punkts. Veikala arhitektūras un interjera autori ir arhitektūras un dizaina studija AIM Architecture, kas sevi jau pierādījusi veiksmīgā iepirkšanās telpu projektā Šanhajā.
Honkongas Gough ielā 11, uz košo skatlogu un bezgaumīgo izkārtņu fona Harmay kosmētikas veikals izceļas ar pieticību – vienu kvēlojošu burtu “H” uz diskrēta stikla-metāla rāmja un intriģējošu priekštelpu. Divstāvu veikala iekšienē projekta autori ir atteikušies no stereotipiskā skaistumkopšanas salonu stila, ko konsekventi kultivē daudzi mūsdienu zīmoli. AIM Architecture dizaineri ir devušies pretējā virzienā, izveidojot diezgan askētisku, minimālistisku interjeru industriālā estētikā ar atsegtu ķieģeļu un fakturētu betona virsmu akcentiem. Pēc interjera autoru domām, tas uzsvaru no telpas pārceļ uz pašu produktu. Nav plakātu, uzlīmju vai mirgojošu reklāmas ekrānu, tikai gar sienām izvietoti tērauda skapīši ar atvilktnēm. Šķiet, ka pircējs atrodas bankas slepenajās telpās, kur tiek glabāts kas ļoti vērtīgs. Tieši tā Harmay redz savus produktus. Tie ir tik labi, ka viņiem nav nepieciešama izgreznota telpa, kas parasti nāk komplektā zemākas kvalitātes produktam. Neliels padoms klientiem – katras produktu rindas apakšā ir norādīti kosmētikas līdzekļu nosaukumi. Pārējo var atrast, atverot kastes. Tādējādi tiek radīta noslēpumaina atmosfēra ar escape room raksturīgo noskaņu, kur meklējot vienu lietu var atrast kaut ko citu, vēl vērtīgāku.
Industriālais interjers turpinās veikala otrajā stāvā. Bet tur nerūsējošā tērauda skapīšu vietā ir griestos iekārti skapīši, kuru vaļējos plauktos var atrast vēl vairāk produktu un izvēlēties sev piemērotāko. Kabinetiem ir spoguļsienas, kas vizuāli paplašina salīdzinoši nelielo telpu. Plašuma ilūziju rada arī sienu risinājums, kas telpu padara gaisīgu. Starp citu, veikala kopējā platība ir tikai 141 m2, kas, no vienas puses, nav daudz, bet Honkongai ar augstām nekustamā īpašuma cenām un kopējo telpas deficītu tas ir diezgan pieklājīgi.
Kamēr arvien vairāk pārdevēju pāriet uz tiešsaistes formātu, Harmay mērķtiecīgi atver jaunas mazumtirdzniecības telpas. Cilvēki vēlas ērtības, bet tajā pašā laikā viņi seko pieredzei, un pēc tam ar to dalās. No mārketinga viedokļa šāds veikals, visticamāk, ir radīts gadījuma rakstura garāmgājējam. Viņš ar ziņkārību ielūkosies noslēpumainajā veikalā, kur viņu sagaidīs vesels piedzīvojums un negaidīts pārsteigums izcilas kvalitātes kosmētikas veidolā.
Foto: Dirk Weiblen