Videi draudzīgāki risinājumi strauji ienāk visās dizaina nozarēs, kļūstot par vienu no veselīgākajām tendencēm mūsdienu dizaina pasaulē. Šīs tendences pamatā ir fakts, ka jaunas lietas pasaulē vairs nav vajadzīgas. Esam saražojuši pietiekami daudz, un ir pēdējais brīdis domāt, ko darīt ar plastmasas kalniem un kā aizstāt līdzšinējos materiālus un ražošanas metodes ar ilgtspējīgākām alternatīvām.
KREAFUNK ir Dāņu dzīvesstila zīmols, kas specializējas pārnēsājamas audio tehnikas un viedierīču aksesuāru ražošanā. Zīmola mērķis ir veidot tiltu starp radošumu un funkcionalitāti, apvienojot tos laikmetīgā produktu dizainā. Dizaina un plaša patēriņa preču izstādē Ambiente 2020 KREAFUNK prezentēja savu jaunāko kolekciju Care Collection. Tas ir zīmola pirmais solis ceļā uz videi draudzīgu materiālu integrēšanu ražošanas procesā. Jaunajā Care kolekcijā zīmolam ir lieliski izdevies aizstāt daļu ražošanā izmantoto materiālu ar videi draudzīgākām alternatīvām, vienlaikus saglabājot augstos skaņas kvalitātes standartus.
Kolekcija sastāv no pieciem produktiem – aGO, aTUNE, toCHARGE, toCHARGE MINI un wiCHARGE. Care kolekcijas pamatā ir plastmasas materiāla aizstāšana ar dabīgām šķiedrām. Zīmols 35% produktu sastāvā esošās plastmasas ir aizstājis ar kviešu salmu šķiedrām, kas izstrādājumu virsmai piešķir jaunu estētiku un taktili baudāmu virsmas faktūru. Šis materiāls ir izgatavots no atjaunojamiem resursiem, kas nozīmē, ka ražošanā izlietotais šķiedru daudzums noteiktā laika posmā vidē atjaunojas.
KREAFUNK ir arī izveidojis sadarbību ar Dānijas tekstilrūpniecības uzņēmumu Gabriel Fabrics, kas Care kolekcijas produktus papildina ar otrreiz pārstrādāta materiāla skaļruņu pārklājumu. Auduma izstrādājums, kas tiek izmantots jaunās kolekcijas ražošanā, izgatavots no 98% pārstrādātām plastmasas pudelēm. Uzņēmums ir padomājis arī par produktu iepakojumu – katrs CARE kolekcijas produkts tiek piegādāts koka kastē, kas ir FSC® (Forest Stewardship Council®) sertificēta . Šis sertifikāts nodrošina, ka koksne tiek apsaimniekota un novākta, atbildīgi attiecoties pret vidi.
Laba dizaina radīšana neaprobežojas ar skaistu “čaulu” – kvalitatīvam dizainam ir jābūt ar papildus pievienoto vērtību. Lai savu produktu varētu saukt par tiešām izdevušos, dizaina autoram jāņem vērā visi iespējamie aspekti, kā viņa radītais produkts iedarbosies uz lietotāju un apkārtējo vidi. Savukārt patērētāja izvēle ir balss par labu vienam vai otram risinājumam. Mēs balsojam par videi draudzīgu dizainu!